Ik vind de consoleversies van de eerste drie games leuker dan de PC games, die op zich zelf natuurlijk ook al heel leuk zijn.
Game 1; Ik vond het op de PC echt heel leuk toen ik klein was. Ik was vooral bang voor de Kabouters aan het einde van de Flipendo uitdaging. En stiekem zie ik nu ook niet graag kabouters.

De console versie is veel leuker maar ook moeilijker. Wat ik er vooral leuk aan vond was dat je vrij kon rondlopen en natuurlijk de heerlijke muziek.
Game 2; Beter dan deel 1, maar dat is logisch. De muziek was nog steeds heel mooi en de graphics zijn enorm verbeterd. De consoleversie was ook leuk en uitgebreid, nog steeds niet zo van de kabouters.
Game 3; Weer een verbetering. Je kunt nu ook met Ron en Hermelien spelen. Af en toe lopen ze nog in de weg of lopen ze juist helemaal niet mee. De spreuken zijn leuker geworden en het switchen tussen de drie vrienden is echt leuk en noodzakelijk.
Game 4; iets anders, ik vind zelf het vrij lopen leuker maar de Vuurbeker bracht ook andere dingen mee, samenwerken, nieuwe routers uitvinden etc.
Game 5; Leuk, weer iets anders. Soms doet de muis niet helemaal wat je wilt dat hij doet. Dit kan tot veel frustraties leiden, toch wel mooi gemaakt.
Quiddith World Cup; Daar heb ik uren achter gezeten, terwijl het toch niet echt afwisseling brengt. Het is wel fijn dat er meerdere niveaus zijn want het allerlaagste niveau is gewoon te makkelijk. Leuke teams en leuk bedacht.
Ik heb de Half Blood Prince game nog niet, ik denk dat ik hem voor de PC ga halen, op de Wii lijkt het me nog vervelender besturen.