Harry Potter | Games

Net als je denkt dat het maar saai is op deze wereld, blijken er veel meer fantastische dingen te ontdekken dan je dacht!

Berichtdoor Cheryl op di 04 aug 2009, 18:20

Aangezien ik hier geen topic over kon vinden maar het wel een boeiend onderwerp vind maak ik het zelf.

De HP games, ik denk dat hiet wel menig HP-fan zit die er ervaring mee hebben. Wat vinden jullie ervan? Op welke console speel je het liefst? Of houd je het bij de PC? Wat is je favoriet en welke niet, heb je verbeterpunten en waarbij waren de games top?

Ikzelf heb altijd met veel plezier de games gespeeld. Op de PC allemaal en HP 1 en 5 op xbox. HP 1 op de console is anders dan op de PC, de console was veel leuker. Maar ook moeilijker. Ik vond vooral de graphics erg mooi, al was het niet lijkend gemaakt. De rest van de console games heb ik als het goed is binnenkort, dus dan zal ik er dan wel meer over kunnen zeggen.
these wounds won't seem to heal
this pain is just too real
there's just too much that time cannot erase
Cheryl
Fee

Berichtdoor Charlie op di 04 aug 2009, 18:25

Ik verplaats deze even naar de Game Gallery, waar hij natuurlijk beter thuishoort aangezien Harry Potter games onder 'Fantasy Games' vallen.
Charlie
The LOST One

The LOST One

Sarth

Berichtdoor Ronnetje op do 03 sep 2009, 17:23

Ik heb de eerste vier games op de PC, de vierde en vijfde op de DS en de zesde op de Wii.
Ik vind de eerste game op de PC leuk en goed gelukt, de tweede ook, de derde ook, maar de vierde niet echt. Op de DS is de vierde iets leuker, maar ook niet geweldig. De vijfde was op de DS wel leuk, maar erg makkelijk. De zesde op de Wii was ook niet bepaald moeilijk, maar wel leuk en je kan aan het einde nog allemaal dingen doen. De zesde vind ik denk ik toch het leukste. :P
Green Day!! <333
Ronnetje
Kabouter

Maresse

Berichtdoor Niinza op wo 18 nov 2009, 13:10

Ik was echt een enorme fan van de eerste vier games op de pc ^^' . Vooral drie vond ik leuk, omdat ik die uit kon spelen xD Een en twee waren soms iets te hoog gegrepen voor mij xDDD . Ik heb vijf ook in huis, die vind ik ook leuk, alleen onze pc is erg traag, dus dat is niet echt handig. Zes nog niet gespeeld, ben het mss wel van plan te kopen. Want onze pc wordt opgeschoond ^^.

verder heb ik WK Zwerkbal op de pc gedaan, maar na een paar keer ging dat vervelen xD Ik heb het ook op de GBA gespeeld, maar dat was iets te hoog xD Verder heb ik t/m 6 ook op de NDS gespeeld, dat was wel leuk, maar vijf verschilde niet veel van de pc.
and I've been saving, these last words for one last miracle
but now I'm not sure, I can't save you if
you don't let me, you just get me like I never
    been gotten before

Niinza
Stadhouder Maresse

Stadhouder Maresse

Maresse

Berichtdoor dragonfreakje op wo 27 jan 2010, 14:39

ik heb de vier op GBA en die was na een paar uur spelen al uit. viveau was iets te laag dus... de 6 heb ik op playstation 2 en ik vind de game echt super. je kan echt na de gewone opdrachten ook vrij door zweinstein en rond zweinstein rondlopen. dat is wel fijn. verdwalen doe je wel redelijk snel vind ik. gelukkig is Haast Onthoofde Henk er om GPS te spelen.

greetzzz
"Let's follow the spirit of dragons!"
dragonfreakje
Trol

Sarth

Berichtdoor Hermii op di 27 apr 2010, 19:01

Ik heb het 1e spel van Harry Potter op de PC en mijn (antieke) GBA. Spel 2 en 3 op de PC, spel 4 op mijn (niet zo antieke) NDS en spel 5 ook, maar ook op de PS2. 6 heb ik alleen op mijn NDS, maar op de een of andere manier ben ik daar niet zo'n fan van. Ik vond de eerste twee spellen op de PC wel altijd helemaal geweldig en het 5de spel op de PS2 bevalt me ook wel. Van de NDS spellen van Harry Potter ben ik helaas niet zo'n fan en het eerste spel op de GBA was helemaal een ramp, maar ja, toen waren de graphics ook nog in een vroeger stadium uiteraard.

Al met al ben ik een enorme fan van Harry Potter spelletjes, ik speel ze nog steeds en kan me er prima mee vermaken, al moet ik er echt nodig nog eens wat meer gaan kopen (A)
Please check out my crea.. ^^
Hermii
Trol

Muzanon

Berichtdoor Charlie op di 27 apr 2010, 20:40

Hermii schreef:Ik heb het 1e spel van Harry Potter op de PC en mijn (antieke) GBA. Spel 2 en 3 op de PC, spel 4 op mijn (niet zo antieke) NDS en spel 5 ook, maar ook op de PS2. 6 heb ik alleen op mijn NDS, maar op de een of andere manier ben ik daar niet zo'n fan van. Ik vond de eerste twee spellen op de PC wel altijd helemaal geweldig en het 5de spel op de PS2 bevalt me ook wel. Van de NDS spellen van Harry Potter ben ik helaas niet zo'n fan en het eerste spel op de GBA was helemaal een ramp, maar ja, toen waren de graphics ook nog in een vroeger stadium uiteraard.

Al met al ben ik een enorme fan van Harry Potter spelletjes, ik speel ze nog steeds en kan me er prima mee vermaken, al moet ik er echt nodig nog eens wat meer gaan kopen (A)

Nóg meer? xD Het lijkt me dat je er al aardig wat hebt hoor. Ik heb eigenlijk alleen Prisoner of Azkaban op PS2. En ik heb het al tijden niet meer gespeeld. Maar ik weet wel dat ik het heel hip vond toen ik het speelde. Niet moeilijk ofzo, maar ik vind het wel een leuke sfeer hebben zo'n Harry Potter game.
Charlie
The LOST One

The LOST One

Sarth

Berichtdoor ..::Madmud::.. op wo 26 mei 2010, 07:36

Ik heb 1t/m 5 en Quidditch WC op de pc. Voor de GBA heb ik 1, 2 en 3. Voor de PS2 heb ik alleen 1. Voor de NDS 4 & 5, en 6 onderweg (gisteren besteld :mrgreen: ).

Ja, je zou me een kleine HP game fanaat kunnen noemen... :roll:

De eerste 3 PC games vond ik echt helemaal top, vooral de lessen (waar je de spreuken echt léérde). Ook werd daar het verhaal beter en mooier verteld. Vanaf deel vier vond ik eigenlijk het niveau steeds verder dalen. Deel vier vond ik regelrecht raar, er zat totaal geen verhaal in en ik voelde me meer een soort robot (doe dit, doe dat, ga hierheen, ga nu daar dan maar heen, etc.) in plaats van een Harry Potter.
Deel vijf was dan weer iets beter, maar ook niet meer echt het topgevoel van de Harry Potter games.
Quidditch was natuurlijk gewoon top :mrgreen:

Op de GBA vond ik de eerste twee games niks. De derde daarentegen vond ik super. Van de games voor de NDS vond ik deel vier erg gemakkelijk uit te spelen. Vijf ook, trouwens. Het verhaal was wel beter dan op de PC.

De PS2 game van HP 1 vond ik (persoonlijk) de beste tot nu toe (ik kan niet oordelen over de games die ik nog niet gespeeld heb, natuurlijk (A) ). Het verhaal loopt vlot en de gameplay is bijna meteen vertrouwd. Vanaf begin tot eind sleept het je mee, en als je de PS2 uiteindelijk uit zet, vind je het eigenlijk best jammer dat het allemaal maar een sprookje is.

Dat is dus mijn mening over de spellen... :D
Het Duister beschermt ons tegen dat wat we niet mogen zien.
Mijn verhaal: [EN/FANTASY] Lake Crossmound
..::Madmud::..

Muzanon

Berichtdoor Cheryl op wo 14 jul 2010, 13:01

Ik vind de consoleversies van de eerste drie games leuker dan de PC games, die op zich zelf natuurlijk ook al heel leuk zijn.

Game 1; Ik vond het op de PC echt heel leuk toen ik klein was. Ik was vooral bang voor de Kabouters aan het einde van de Flipendo uitdaging. En stiekem zie ik nu ook niet graag kabouters. (a) De console versie is veel leuker maar ook moeilijker. Wat ik er vooral leuk aan vond was dat je vrij kon rondlopen en natuurlijk de heerlijke muziek.

Game 2; Beter dan deel 1, maar dat is logisch. De muziek was nog steeds heel mooi en de graphics zijn enorm verbeterd. De consoleversie was ook leuk en uitgebreid, nog steeds niet zo van de kabouters.

Game 3; Weer een verbetering. Je kunt nu ook met Ron en Hermelien spelen. Af en toe lopen ze nog in de weg of lopen ze juist helemaal niet mee. De spreuken zijn leuker geworden en het switchen tussen de drie vrienden is echt leuk en noodzakelijk.

Game 4; iets anders, ik vind zelf het vrij lopen leuker maar de Vuurbeker bracht ook andere dingen mee, samenwerken, nieuwe routers uitvinden etc.

Game 5; Leuk, weer iets anders. Soms doet de muis niet helemaal wat je wilt dat hij doet. Dit kan tot veel frustraties leiden, toch wel mooi gemaakt.

Quiddith World Cup; Daar heb ik uren achter gezeten, terwijl het toch niet echt afwisseling brengt. Het is wel fijn dat er meerdere niveaus zijn want het allerlaagste niveau is gewoon te makkelijk. Leuke teams en leuk bedacht.

Ik heb de Half Blood Prince game nog niet, ik denk dat ik hem voor de PC ga halen, op de Wii lijkt het me nog vervelender besturen.
these wounds won't seem to heal
this pain is just too real
there's just too much that time cannot erase
Cheryl
Fee

Berichtdoor Hermelien Griffel op ma 19 jul 2010, 02:09

Pff ik heb een flink aantal Harry Potter-games, maar te weinig tijd om te spelen ^^ Klein lijstje van wat ik heb allemaal:

PC - Deel 1 t/m 6 en Quidditch World Cup
PS1 - Deel 1 en 2
PS2 - Deel 1 t/m 5 en Quidditch World Cup
PS3 - Deel 5 en 6
NDS - Deel 4 t/m 6
GBA - Deel 2 en Quidditch World Cup

Het enige wat jammer is dat ze tegenwoordig ieder spel vanaf deel 4 allemaal hetzelfde zijn op de main console: PS2/PS3/PC/Nintendo Wii en XBOX(360). Want voorheen had je verschillende spellen en dat zorgde voor meer variatie in het spelen van de games. Het enige verschil zit nu in de besturing van de games en ik moet zeggen dat ik de PS2/PS3 besturing het fijnste vind, alles zit overzichtelijk in elkaar.

Mijn favoriete spel blijft nog steeds PS2 Harry Potter en de Vuurbeker, omdat ik het een fijne besturing vind hebben en omdat je flink wat vrij kan rondlopen is het wel een erg leuke game en je kunt zelf bepalen hoe je de fabeldieren bestrijdt.
Van de PC versie vind ik nog steeds deel 1 erg leuk, Harry is gewoonweg cute in dat spel en het verhaal wordt beter weergegeven dan in de films. Foppe is daarin echt een aanwinst, soms is hij zo irritant, maar met Harry's talenten ben je snel weer van hem af.
Ron "Sunshine, daisies, butter mellow,
Turn this stupid, fat rat yellow."
Hermelien Griffel
Meermens

Sarth

Berichtdoor Sophie Weasley op zo 22 aug 2010, 16:54

Ik heb nog een paar Harry Potter related spelletjes hier ergens liggen in huis, even opsommen welke ik heb (heb gehad).

- Harry Potter PS & COS (Playstation 1)
- Harry Potter POA (PC- en Gameboy Advance versie)
- Harry Potter GOF (PC)
- Harry Potter OoTP (XBOX 360)
- Harry Potter HBP (XBOX 360)
- Harry Potter Quidditch World Cup (PC)
- Harry Potter PS & COS (voor Gameboy)

En dat is het zowat denk ik. Ik heb ook een paar gezeldschap spellen zoals de Wegisweg enz maar dat zal niet onder deze categorie vallen denk ik. XD
Ik heb overlaatst nog eens gespeeld op Harry Potter POA voor Gameboy Advance maar ik merkte hoe snel zo'n spel is uitgespeeld. Kan ook zijn doordat ik op mijn profiel op level 100 sta, dus alle 'bazen' zijn feitelijk in 1, 2, 3 verslagen. Had de verhaallijn in zowat een uur of minder kunnen uitspelen denk ik, maar ik vond het wel leuk om nog eens te spelen, maar ik ben dringend toe aan een nieuw spelletje.
Nothing amazing happens here. And you get used to that, used to a world where everything is ordinary. Every day we spend here is like a whole lifetime of dying slowly. But now Haruko is here. That's how I know there really is a world outside.
Sophie Weasley
Meermens

Keer terug naar Verborgen werelden