Twilight | The Short Second Life Of Bree Tanner

Net als je denkt dat het maar saai is op deze wereld, blijken er veel meer fantastische dingen te ontdekken dan je dacht!

Berichtdoor Eva op za 05 jun 2010, 17:46

Vandaag, op 5 juni, heeft Stephenie Meyer een nieuw boek uitgebracht: The Short Second Life Of Bree Tanner. Het verhaal gaat over het personage Bree Tanner die ook in het boek Eclipse voorkomt. Zij is een van de newborns. In dit nieuwe boek word beschreven hoe Bree de gebeurtenissen die in Eclipse gebeuren beleefd heeft.

Aangezien niet iedereen het boek misschien gelezen heeft is het wel handig als alles even onder spoilertags wordt gezet.
_____________________________________________________________________________________
Uit Stephenie Meyer topic:
Nah laat ik maar de eerste zijn die was over "The Short Second Life Of Bree Tanner" praat. xD Ik kreeg hem vanmorgen met de post en ik heb hem meteen gelezen. Spoilers voor de mensen die het boek nog niet gelezen hebben.

Spoiler:
Op zich viel het boek wel mee. Ik had ook niet uberhoge verwachtingen eigenlijk. Hij was wel leuk, maar het is niet dat ik helemaal zit te hyperen om het boekje ofzo.

Ik vind het een nadeel dat het echt een lang verhaal is. Je hebt geen chapters ofzo. Alles gaat in een stuk door en dat is wel irritant. Soms is het gewoon fijn als er een einde is zodat je het boek even neer kunt leggen. Nu kon je dat alleen maar doen aan het einde van een alinea.

Daarbij heb ik me ook "geërgerd" aan het feit dat SMeyer dat hele "vampieren-sparkelen-in-de-zon" weer uitgelegd heeft. Hoe ze het zo verdraait heeft zodat het logisch word dat ze sparkelen. Net zoals ze in BD gedaan heeft met de werewolves die opeens shapeshifters werden.

En hoe verschrikkelijk gay is Diego? xD Aan zijn beschrijving te zien ziet hij er wel hawt uit, maar hoe verschrikkelijk gay hoe hij over Riley praat. Bijvoorbeeld over de eerste onmoeting. xD Ik had eigenlijk weinig met de personages. Alles bleef nogal oppervlakkig en werd niet echt uitgediept. Zoals Fred bijvoorbeeld. Je kan hem sympatiek vinden omdat hij leuk doet tegen Bree, maar we komen niet veel over hem te weten. Daarbij vind ik Bree nogal een Bella-look-a-like. Aangezien ze Diego maar een dag kent en meteen haar hele leven al op het spel zet voor hem. Dat is wel heel erg overdreven. Ze doet net of ze Diego al tijden kent, terwijl dat nogal meevalt. En zelfs Bree vind Edward helemaal geweldig. Like OMG *doh* Het zal ook eens een keer niet.

Maar ja ik vind het wel leuk om achtergrond informatie te lezen en daarom was dit boekje wel leuk. Het is wel interessant om te weten hoe het er aan toe ging met de newborns. Het is niet dat ik Bree nu helemaal ubergeweldig vind ofzo, maar ik kijk nu wel anders naar het Eclipse verhaal aan.

Oftewel het boekje is leuk voor de fans die achtergrond informatie willen lezen, maar ik zou het niet aan willen raden aan iemand anders die de Twilight serie niet kennen.
Anyone who says sunshine brings happiness
has never danced in the rain.
- Joe Jonas
Eva
The Pacifist One

The Pacifist One

Muzanon

Berichtdoor Patricia op za 05 jun 2010, 19:02

Ook ik heb vandaag het boek in 2,5 uur uitgelezen, tot ergernis van m'n ouders omdat ik moest helpen.. ^^"

Bree Tanner spoilers =D

Spoiler:
Ik vind het boek wel helemaal geweldig. Ok, het gaat allemaal erg snel, en ik had liever ook wat meer geweten over Bree voordat ze veranderd was, maar het legt wel veel uit. Victoria had het wel goed doordacht, met dat de vampieren niet in het zonlicht mochten komen, omdat ze dan zouden verbranden.

Diego, tja, ik vind het een leuk personage, maar ik erger me ook wel aan hem. Als je al weet dat Riley liegt, waarom ga je dan vertellen dat je weet dat hij liegt, terwijl hij je zo kan vermoorden..??
Opzich ergerde ik me niet aan het feit dat Bree en Diego zo snel verliefd zijn geworden. Ik bedoel, met Rosalie/Emmett, Alice/Jasper en Carlisle/Esme was dat toch ook zo? Zelfs met Bella/Edward.

Daarbij ben ik het met Eva eens dat het super irritant is dat er geen hoofdstukken zijn!
Hermione can't draw, Hermione can't draw
Hermione cannot draw

Lupin can't sing, Lupin can't sing
Lupin cannot sing
(8)
Patricia
The Awesome One

The Awesome One

Anemos

Berichtdoor Eva op za 05 jun 2010, 19:13

Patricia schreef:Ook ik heb vandaag het boek in 2,5 uur uitgelezen, tot ergernis van m'n ouders omdat ik moest helpen.. ^^"

Bree Tanner spoilers =D

Spoiler:
Ik vind het boek wel helemaal geweldig. Ok, het gaat allemaal erg snel, en ik had liever ook wat meer geweten over Bree voordat ze veranderd was, maar het legt wel veel uit. Victoria had het wel goed doordacht, met dat de vampieren niet in het zonlicht mochten komen, omdat ze dan zouden verbranden.

Diego, tja, ik vind het een leuk personage, maar ik erger me ook wel aan hem. Als je al weet dat Riley liegt, waarom ga je dan vertellen dat je weet dat hij liegt, terwijl hij je zo kan vermoorden..??
Opzich ergerde ik me niet aan het feit dat Bree en Diego zo snel verliefd zijn geworden. Ik bedoel, met Rosalie/Emmett, Alice/Jasper en Carlisle/Esme was dat toch ook zo? Zelfs met Bella/Edward.

Daarbij ben ik het met Eva eens dat het super irritant is dat er geen hoofdstukken zijn!

Spoiler:
JIj bent dus lekker in SMeyers plannetje gestoken. xD Ik vond dus dat hele "ZOMG we mogen niet in de zon komen" lame. Het is net alsof SMeyer van zichzelf weet dat dat hele sparkelen belachelijk is. xD Anders had ze het niet zo naar voren gebracht.

Maar Diego en Bree kenden elkaar maar voor 1 dag. Dat was echt niet zo met andere stelletjes in de boeken. Nu is SMeyer sowieso al iemand die alles overdrijft qua romantiek, maar ik vond het hier wel heel erg. Dat ze toch voor Diego kiest terwijl ze in principe meer voor Fred heeft. Ze kende hem maar voor een dag. Het is net iets te obsessed. Voornamelijk omdat ze een newborn is, dus het enige waar ze aan zou moeten denken is bloed en vermoorden, maar zij word na een dag al compleet verliefd op haar "BFF". DIe ook nog gay is. xD Het kan niet anders dat Diego gay is. xD Maar qua looks claim ik hem. [a]

En chapters FTW!! *yay* xD
- Joe Jonas
Eva
The Pacifist One

The Pacifist One

Muzanon

Berichtdoor Shirley op do 10 jun 2010, 15:21

Pushoverig als ik ben, heb ik toch het boek gekocht en gelezen. xD Het zal ook eens niet. ^^"

Spoiler:
Op zich heb ik er geen spijt van, het was absoluut interessant om het achtergrond verhaal van Eclipse te lezen, zeker omdat je erg weinig van het hele Newborn leger meekrijgt in Eclipse zelf. Ben het wel met Eva eens dat het allemaal erg snel gaat en dat de personages niet zo geweldig zijn uitgediept. Nou snap ik ook wel dat het een tikje logisch is dat Bree geen tijd/aanleiding heeft om diepgaande contacten te vormen met haar mede-newborns, maar ik had toch sowieso wel iets meer over Fred willen lezen...Ook de Diego/Bree ship ging wel erg snel, zo uit het niets.

Maar goed, het verhaal zat verder wel goed in elkaar en sloot mooi aan met het Eclipse boek. Ere wie ere toekomt, je (of in ieder geval ik) kunt wel meeleven met Bree, en ik kijk er nu op zich wel anders tegenaan. In Eclipse is ze eigenlijk maar zo'n minor character, maar ik vond het nu bijna triest dat ze vermoord wordt. xD Al met al, ik ben wel blij dat ik het in ieder geval toch gelezen heb.

@Eva: Ja pff, dat ze dat met dat sparkelen in de zon weer erbij moest halen om het 'logisch' te maken is echt weer een Meyer iets hoor. xD Inderdaad alsof ze het achteraf weer recht wil breien, net als met die shapeshifters/weerwolven.
Maar hoe bedoel je dat Bree Edward helemaal geweldig vindt? Dat vond ik eigenlijk wel meevallen, ze is enkel dankbaar dat hij Riley heeft vermoord omdat ze wraakgevoelens had vanwege zijn verraad tegenover de newborns/Diego. En verder gebruikt ze Edward dan om haar gedachtes te communiceren, maar dat is enkel omdat ze de Cullens dankbaar is en iets terug wil doen. Als bijvoorbeeld gebleken was dat Jasper de gedachtelezer was, dan had ze het verhaal aan hem verteld. Ik vind het meer een 'zakelijke' uitwisseling dan dat ze hem 'geweldig vindt', eerlijk gezegd. Ze zegt verder namelijk niks over zijn uiterlijk ofzo, niets dan feiten zoals zijn haarkleur.
    She can’t find the reason, she’s passing through seasons…
Shirley
The Chatting One

The Chatting One

Muzanon

Berichtdoor Eva op zo 20 jun 2010, 13:59

Het kan toch niet zijn dat Patricia, Shirley en ik de enige zijn die het boek gelezen hebben? Jullie weten hopelijk toch ook dat je het boek gewoon online kunt lezen? Je kan het hier lezen. Ik heb het boek gekocht omdat ik liever het ding vast heb en hij kostte toch maar 10 euro. Maar op zich kan je het dus ook online lezen. Het is namelijk wel leuk om te lezen als je fan bent van de serie. Voornamelijk nu zo voor Eclipse uitkomt.
- Joe Jonas
Eva
The Pacifist One

The Pacifist One

Muzanon

Berichtdoor aems deamon op di 29 jun 2010, 06:47

Ik heb me er gister eens in verdiept en aangezien t toch bij Twilight hoort, denk ik dat ik wel ga kopen en lezen.
Intressant om eens de kant van Victoria te bekijken, zoiezo omdat ze een favo van me is.
What is a world without fantasy... Just a world with no fun and magic.
aems deamon
Eenhoorn

Muzanon

Berichtdoor Eva op di 29 jun 2010, 08:20

aems deamon schreef:Ik heb me er gister eens in verdiept en aangezien t toch bij Twilight hoort, denk ik dat ik wel ga kopen en lezen.
Intressant om eens de kant van Victoria te bekijken, zoiezo omdat ze een favo van me is.

Het is opzich niet de kant van Victoria, maar van de newborns met Riley. Maar als je inderdaad geïnteresseerd bent in de Twilight saga is het wel interessant om te lezen. Zeker nu Eclipse bijna uitkomt.
- Joe Jonas
Eva
The Pacifist One

The Pacifist One

Muzanon

Berichtdoor aems deamon op wo 30 jun 2010, 19:09

In 1 dag uitgelezen, en je hebt gelijk Eva over Victoria ze komt er nauwlijks in voor. Maar hoe het geschreven is vind ik het echt iets voor haar, toch al geen team speler en andere gebruiken.

En ik ben het verder met je eens Eva over je uitleg over t boek.

Spoiler:
Geen chapters wtf, nu moet je stoppen ergens op een regel. Op zich handig dat er een touwtje bij zit.
Het boek zelf had langer gekund, maar hoe het beschreven is vind ik het zelfs te lang, veel te overbodige dingen zitten erin die niks toevoegen min of meer.
Oké het boek gaat over Bree, maar ik had echt verwacht dat het ergens zou beginnen vanaf dat ze vamp werd of net ervoor. En dat er meer uitleg over de andere personages werd gegeven o.a Fred & Diego etc.. Een meute ''Nieuwlingen met geen krachten behalve Fred, slaat nergens op had het erin gezeten was het wat interessanter. Niemand die uitgediept wordt, en de dingen die Eva al opnoemt.
Het gevecht komt er nauwlijks in voor als Bree aankomt is het al over, dat stoort me mateloos als dat er teminste nog in zat was het boek teminste nog wat. Er gebeurt gewoon helemaal niks geen spanning bijna.
Bree zelf lijkt heel veel op Bella in zeker mate, als het haar net zo verlopen was als haar was ze ook goed geworden. Bovendien kijk ik na dit boek heel anders naar de ''Nieuwelingen'' ik had wel gewild dat Bree bleef leven.
En ik had ook zo het idee dat Jasper niet echt op de hoogte was van hoe 'Nieuwlingen'' kunnen zijn, ook al heeft ie oorlogen gestreden. In Boek 4 was ie zelf al aan het twijfelen en anders ertegen aan het kijken.
What is a world without fantasy... Just a world with no fun and magic.
aems deamon
Eenhoorn

Muzanon

Berichtdoor Cheryl op vr 30 jul 2010, 09:51

Ik heb het boek ook maar ik heb er nog niet in gelezen.
Spoiler:
Is Bree Tanner de vampier die op het einde van Eclipse (film) alsnog vermoordt wordt door de Volturi?
these wounds won't seem to heal
this pain is just too real
there's just too much that time cannot erase
Cheryl
Fee

Berichtdoor Eva op vr 30 jul 2010, 11:22

Cheryl schreef:Ik heb het boek ook maar ik heb er nog niet in gelezen.
Spoiler:
Is Bree Tanner de vampier die op het einde van Eclipse (film) alsnog vermoordt wordt door de Volturi?

Antwoord:
Spoiler:
Ja dat is het jonge meisje die aan het einde overblijft en vermoord word. Het boek gaat zeg maar over de new borns. Het is Eclipse alleen dan hun kant van het verhaal. Dus het gaat over Victoria/Riley en dus Bree.
- Joe Jonas
Eva
The Pacifist One

The Pacifist One

Muzanon

Keer terug naar Verborgen werelden