Op zich heb ik er geen spijt van, het was absoluut interessant om het achtergrond verhaal van Eclipse te lezen, zeker omdat je erg weinig van het hele Newborn leger meekrijgt in Eclipse zelf. Ben het wel met Eva eens dat het allemaal erg snel gaat en dat de personages niet zo geweldig zijn uitgediept. Nou snap ik ook wel dat het een tikje logisch is dat Bree geen tijd/aanleiding heeft om diepgaande contacten te vormen met haar mede-newborns, maar ik had toch sowieso wel iets meer over Fred willen lezen...Ook de Diego/Bree ship ging wel erg snel, zo uit het niets.
Maar goed, het verhaal zat verder wel goed in elkaar en sloot mooi aan met het Eclipse boek. Ere wie ere toekomt, je (of in ieder geval ik) kunt wel meeleven met Bree, en ik kijk er nu op zich wel anders tegenaan. In Eclipse is ze eigenlijk maar zo'n minor character, maar ik vond het nu bijna triest dat ze vermoord wordt. xD Al met al, ik ben wel blij dat ik het in ieder geval toch gelezen heb.
@Eva: Ja pff, dat ze dat met dat sparkelen in de zon weer erbij moest halen om het 'logisch' te maken is echt weer een Meyer iets hoor. xD Inderdaad alsof ze het achteraf weer recht wil breien, net als met die shapeshifters/weerwolven.
Maar hoe bedoel je dat Bree Edward helemaal geweldig vindt? Dat vond ik eigenlijk wel meevallen, ze is enkel dankbaar dat hij Riley heeft vermoord omdat ze wraakgevoelens had vanwege zijn verraad tegenover de newborns/Diego. En verder gebruikt ze Edward dan om haar gedachtes te communiceren, maar dat is enkel omdat ze de Cullens dankbaar is en iets terug wil doen. Als bijvoorbeeld gebleken was dat Jasper de gedachtelezer was, dan had ze het verhaal aan hem verteld. Ik vind het meer een 'zakelijke' uitwisseling dan dat ze hem 'geweldig vindt', eerlijk gezegd. Ze zegt verder namelijk niks over zijn uiterlijk ofzo, niets dan feiten zoals zijn haarkleur.